به وبلاگ ايران نگين درخشان كشورهاي قاره آسيا خوش آمديد

پارك هاي گردشگري تهران

   

 

پارك سوهانك

 

 

با 200 هكتار مساحت / پارك غزال با 975 هكتار در شمال شرق تهران

پارك جنگلي وردآورد - كرج

 

 

پارك جنگلي وردآورد با 1020 هكتار وسعت، دومين پارك جنگلي بزرگ استان است كه در محدوده كوه هاي وردآورد در حد فاصل اتوبان كرج و پادگان سپاه قرار دارد. در سطح استان چند پارك جنگلي ديگر نيز وجود دارد كه بيشتر آن ها كاربرد گردشي دارند. بخشي از جنگل هاي طبيعي استان تهران در نقاط مختلف پراكنده اند. از جمله، جنگل هاي دامنه جنوبي البرز مناطقي مانند كوه هاي تهران و كرج (ورد آورد - دره وازگن) را در بر مي گيرد. گونه هاي مختلف درختي و گياهي مانند پسته، بادام كوهي، داغ داغان، سنجد، تنگرس، گز، ارزن، سماق، سياه دليك و … مهم ترين درختان اين جنگل ها هستند. دامنه هاي جنوبي رشته كوه البرز نيز در فصل هاي مساعد سال از گونه هاي متفاوت گل نسترن و شقايق هاي وحشي پوشيده مي شود وچشم اندازي بسيار بديع و زيبا مي آفريند.

 
 

پارك جنگلي لويزان

 

 

اين پارك با وسعتي معادل 1100 هكتار كه بيش تر كاربرد تفريحي دارد، از شمال به قوچك، از جنوب به شمس آباد، از باختر به ده لويزان و از خاور به پادگان خاتم الانبياء محدود مي شود. پارك لويزان نيز از گردشگاه هاي بزرگ استان به ويژه شهر تهران است.

پارك جنگلي چيتگر

 

 

اين پارك با 1450 هكتار زمين پر درخت و وجود يك پيست دوچرخه سواري، از شمال به زمين هاي چيتگر، از جنوب به اتوبان كرج، از باختر به پيكان شهر و از خاور به منطقه خرگوش دره محدود مي شود. پارك چيتگر از بزرگ ترين پارك هاي جنگلي استان است كه در بيش تر فصل هاي سال از آن استفاده مي شود. اين بوستان فضايي بسيار مطلوب براي گذران اوقات فراغت و استراحت آخر هفته مردم دارد.

 
 

ود خانه جاجرود

 

 

جاجرود يك رود دايمي است كه 140 كيلومتر طول دارد. اين رودخانه كه در شهرستان هاي تهران، ورامين و قم جريان دارد و از تلاقي رودخانه گرمابدره و ريزابه‌اي كه در روستاي زايگان (zaygan) در 34 كيلومتري شمال خاوري تهران به هم پيوسته‌اند، تشكيل مي ‌يابد. شيب متوسط اين رود 1 درصد و مسير كلي آن جنوبي است. كناره هاي اين رودخانه براي مردم تهران و شهرستان هاي اطراف از ارزش هاي گردشگاهي برخوردار است.


1
X