به وبلاگ ايران نگين درخشان كشورهاي قاره آسيا خوش آمديد

چشمه هاي طبيعي تهران

آبشار لار

 

 

يكي از جاذبه هاي مهم ناحيه لار، آبشار آن است كه در محلي در نزديكي روستاي «وانا» واقع شده است. اين آبشار زيبايي خاصي دارد.

 
 

1251

آبشار يخي

 

 

معروف كوه دماوند نيز يكي از مشهورترين آبشارهاي يخي جهان است.

 

آبشار پسنگ

 

 

در شمال غربي دربند قرار دارد.

آبشار شكرآب

 

 

در ناحيه ميگون قرار دارد.

 

چشمه شاهدشت كرج

 

 

آب معدني شاه دشت در 35 كيلومتري جنوب كرج واقع شده و‌آب آن داراي سولفات سديك و كلروره كلسيك سرد است. اين آب ها در درمان بيماري هاي دستگاه تنفسي موثراند و به سبب داشتن يد، براي درمان بيماري گواتر نيز مفيد مي باشند.

آبشار اوسون

 

 

در منطقه دربند تهران قرار دارد.

 
 

چشمة وله - گچسر

 

 

اين چشمه در جنوب غربي گچسر و در شمال غربي دهكدة وله قرار دارد و فاصلة آن تا هتل گچسر دو كيلومتر است.
آب چشمه از گروه آب‌هاي بي‌كربناتة كلسيك گوگردي سرد است كه گوگرد آن از احياء سولفات حاصل مي‌شود. اين نوع آب‌ها در درمان بيماري‌هاي جلدي، مجاري تنفسي و روماتيسم‌ها مؤثرند.

 
 

1725

چشمة تيزآب

 

 

اين چشمه در 53 كيلومتري تهران، در كنار جادة آب‌علي واقع شده است. آب معدني تيزآب با وجود اينكه بازديد كنندگان بسيار دارد اما فاقد امكانات رفاهي مطلوب براي مسافران است.

چشمة گله گيله

 

 

اين چشمه، در بالاترين نقطة روستاي شهرستانك در مسير جادة كرج - چالوس قرار دارد و فاصله‌اش تا تهران در حدود 100 كيلومتر است.
ده شهرستانك در 12 كيلومتري جادة اصلي كرج واقع شده است و با دو ساعت پياده‌روي از طريق آن، مي‌توان به «قصر ناصري» كه يادگار عهد ناصرالدين شاه است، رسيد. اين قصر اكنون محل توقف كوه‌نوردان است. در فاصلة كمي از اين بناي ييلاقي، چشمة گله گيله قرار دارد كه يكي از پرآب‌ترين چشمه‌هاي منطقه است و از ارزش تفريحي بسيار مناسبي برخوردار است.


1
X