به وبلاگ ايران نگين درخشان كشورهاي قاره آسيا خوش آمديد

قلعه هاي تاريخي بوشهر

قلعه هلندي‌ها

 

 

قلعه هلندي‌ها در شمال شرقي جزيره خارك قرار دارد. اين قلعه سابقا برج و بارويي داشته كه اكنون از بين رفته است. در سال 1748 ميلادي مقارن با حكومت دوره صفوي كه ايران مورد حمله افاغنه قرار گرفت، هلندي‌ها پس از تعطيلي دارالتجاره بندرعباس، جزيره خارك را مركز خود قرار دادند و اين قلعه را احداث كردند. اين قلعه به وسيله «بارون كينپ هاوزن» در سال 1747 بنا گرديده و به قلعه هلندي‌ها معروف است.

 
 

1012

قلعه زار‌خضرخان

 

 

اين قلعه در شمال منطقه اهرم واقع شده و به زارخضرخان تنگستاني منسوب است و در حال حاضر نيز اعقاب و فرزندان او در آن سكونت دارند. اين قلعه در زمان جنگ انگليس و ايران در بوشهر مورد استفاده قرار گرفت و جاي اصابت گلوله توپ بر برج غربي آن هنوز هم باقي است. قلعه مشتمل بر چهار برج و بارو و قلعه مياني است و همچنين داراي تاسيسات خصوصي براي ساكنين قلعه مي‌باشد. ساختمان قلعه از خشت خام و گِل ساخته شده است.

قلعه كلات - اهرم

 

 

اين قلعه در شمال شهر اهرام واقع شده و به زائر خضر خان تنگستاني منسوب است.قلعه در زمان حمله انگلستان به ايران مورد استفاده قرار گرفته و جاي اصابت گلوله توپ بر برج غربي آن هنوز هم باقي است. هنين در همين قلعه اسراي انگليسي نگهداري مي شده اند قلعه داراي چهار برج و بارو قلعه مياني است و از خشت خام و گل ساخته شده است.


1
X