به وبلاگ ايران نگين درخشان كشورهاي قاره آسيا خوش آمديد

چشمه هاي آبگرم طبيعي قزوين

چشمه آبگرم خرقان
 به فاصله 95 كيلومتري قزوين به همدان در كنار جاده واقع شده است. در اين منطقه رودخانه ابهر رود عبور مي كند كه آبهاي معدني خرقان پس از مصرف به آن ريخته مي شوند.
 آبهاي چشمه خرقان از دسته آبهاي كلروه سديك و بيكربناته كلسيك گرم با PH اسيد و سيليس مي باشند.
آب اين چشمه ها  مشابه آبهاي معدني سالن موتيه-فرانسه و بوربون-فرانسه بوده كه در درمان دردهاي عصبي، سياتيك و رماتيسم مؤثر مي باشد. در عفونت هاي مجاري تنفسي، تورم گلو و حلق و برنشيت مزمن به صورت استنشاق، بخار و دوش بيني مؤثر مي باشد. آشاميدن اين آبها در عفونت هاي دستگاه گوارش از قبيل سوء هاضمه ناشي از ضعف قواء توأم با يبوست، احتقان و تشمع كبدي نيز مفيد مي باشند.
 

چشمه يله گنبد _ قزوين
يله گنبد دهي است از دهستان قاقازان بخش ضيا آباد شهرستان قزوين كه در شمال غربي قزوين واقع شده است. در شمال ده مذكور به فاصله 15 كيلومتري آن با راهي سخت و كوهستاني چشمه اي است به نام آبگرم يله گنبد. اين چشمه در كف دره اي كه از آن رودخانه كوچكي عبور مي كند و به شاهرود مي ريزد از زمين خارج مي شود.   
آب چشمه معدني يله گنبد از دسته آبهاي معدني بيكربناته كلسيك آهن و گازدار خيلي گرم مي باشد. استحكام در اين آب به سبب وجود گاز كربنيك و گرماي آن تسكين دهنده و ضد درد مي باشد. مي توان از اين آب در درمان بيماريهاي عصبي-مفصلي، رماتيسم و عصبي استفاده نمود. آشاميدن آن نيز در كار دستگاه گوارش، كبد و مجاري صفرا و بيماريهاي معده و روده اي و نيز بيماريهاي تغذيه اي موثر مي باشد.


1
X